Byråvärlden och Sveriges Kommunikatörer inleder ett samarbete för att tillsammans sprida värdeskapande innehåll som är relevant för alla som arbetar inom marknad och kommunikation. Målet med samarbetet är att bidra till kunskapsutvecklingen och att föra branschen framåt.
Samarbetet innebär att utvalda artiklar från Byråvärlden publiceras även på Sveriges Kommunikatörers webbplats och sprids i deras kanaler. Samtidigt kommer Byråvärlden att publicera artiklar från Sveriges Kommunikatörer och sprida i sina kanaler.
Byråvärlden samarbetar redan idag med nätverket Marknadscheferna som når ca. 12 000 marknadschefer i Sverige.
Sebastian Holm på Byråvärlden berättar:
Rekommenderade artiklar
Bonnierförlagens CMO, Jenny Bjuhr Berggren, om förändringsarbete
Byråvärlden https://byravarlden.se/wp-content/uploads/2019/02/byråvärlden.svg 0 0 https://byravarlden.se/wp-content/uploads/2021/03/JBB-1024x677.jpg 800 529Varumärkets mänskliga röst viktigare än någonsin
Byråvärlden https://byravarlden.se/wp-content/uploads/2019/02/byråvärlden.svg 0 0 https://byravarlden.se/wp-content/uploads/2021/03/Isadora_024.jpg 800 450- Vi är oerhört glada för samarbetet med Sveriges Kommunikatörer. Vår strategi är att växa tillsammans med noga utvalda partners. I och med samarbetet med Sveriges Kommunikatörer når vi ut med vårt värdeskapande innehåll till deras medlemmar och tvärtom. Vi ser väldigt mycket fram emot att få dela med oss av den kunskapsbank som våra Content Partners – några av Sveriges absolut främsta byråer i olika kategorier – har tagit fram.
Hampus Zethelius, Kommunikationsansvarig på Sveriges Kommunikatörer:
– Det här samarbetet går i linje med vår verksamhets syfte: att stötta verksamma inom kommunikation och öka förståelsen för att effektiv kommunikation skapar värde och är en viktig konkurrensfaktor för organisationer. Vi och Byråvärlden har gemensamma målgrupper och samarbetet är en win-win för alla som är intresserade av kommunikation.
Om Sveriges Kommunikatörer
Sveriges Kommunikatörer är en ideell medlemsorganisation för verksamma inom kommunikation som har funnits sedan 1950. Vårt uppdrag är att att stötta professionen och att bidra till utvecklingen av branschen. Medlemmar i Sveriges Kommunikatörer kan gå på över 60 kostnadsfria evenemang per år, vi driver och deltar i forskning inom strategisk kommunikation och har ett brett utbud av kurser och utbildningar.
Om Byråvärlden
Byråvärlden är en kunskapsportal med aktuellt och värdeskapande innehåll som är relevant för dig som arbetar inom kommunikation. Det är också ett forum för diskussion och en mötesplats för alla som är intresserade av bra kommunikation.
Våra partnerbyråer (Content Partners) inom olika kategorier delar löpande med sig av sin kunskap. Syftet är att hjälpa dig att få en tydligare och mer konkret bild av hur du kan dra nytta av det som händer i vår bransch.
Vi som står bakom Byråvärlden driver företaget BONZAI och den digitala plattformen AgencyMatch. Sedan 2015 har vi hjälpt många företag att hitta rätt byrå.
Idén om Byråvärlden grundar sig i en tanke om att på ett smart sätt kunna sammankoppla våra respektive nätverk, så att marknadschefer och byråer kan mötas och få bättre förståelse för varandra.